Als je klant steeds dezelfde drive voelt, bij elk contact

De beweegredenen en bezorgdheden van je klant kennen is één ding, er gepast op antwoorden een ander. Dit telkens weer op elk contactmoment waarmaken is een nog grotere uitdaging. Tenslotte moet je ook wendbaar kunnen evolueren samen met je klant. Elke beslissing die jij neemt heeft een effect op wat je klant ervaart. Daarvan moet je je bewust zijn. Wij helpen je inschatten wat die gevolgen kunnen zijn en hoe je je belofte van een coherente klantenervaring kan bestendigen.

Empathie met klanten opbouwen

Het zoeken naar de achterliggende doelen of beweegredenen van je klanten doen we uiteraard samen met hen, maar in feite vooral met jou. Het zelf waarnemen van eventuele frustraties of vaststellen dat niet alles verloopt zoals jij dacht, is een erg krachtige stimulus en geeft iedere keer opnieuw bergen inspiratie.

Beslissingen vanuit de klant beoordelen

Hoe merkt jouw klant dat zij jouw grootste prioriteit is? Opdat je klant telkens weer hetzelfde gevoel van ontzorging zou ervaren, is het erg belangrijk om bij elke beslissing de gevolgen voor je klant te overwegen. Als dit een automatische reflex geworden is, hebben wij alvast één van onze doelen bereikt.

Al je mensen daarvan doordringen

Als collega’s elkaar over afdelingen heen kunnen aanspreken over de klantenervaring en in functie ervan hun strategie en aanpak bepalen, zit de basis voor een coherente customer journey al goed. Klanten die je betrokkenheid voelen, zijn sowieso loyaler.

Dit verbindt jou voelbaar met de klant

Aan wat merkt je klant dat zij belangrijk is voor jouw bedrijf? Hoe ervaart zij het resultaat van jouw focus? We helpen je om je doelen duidelijk te formuleren, in functie van hoe dit bij je klant overkomt. Samen met je teams bepalen we hoe je die doelen zal realiseren. Onze concrete tools helpen je om de focus te behouden en bij te sturen als dat nodig is.